2. februar 2021
Opdatering 24.02.21 Vi er glade og lettede over endelig at få grønt lys til at åbne Haven igen. Inden det kan lade sig gøre, er vi dog nødt til at afvente nærmere detaljer for, hvordan vi skal agere under det nye krav om fremvisning af negativ Covid 19-test. Derfor kan vi endnu ikke melde en endelig åbningsdato ud. Mange af jer sidder sikkert med en masse spørgsmål nu, men vi ved desværre ikke mere end det, der er blevet meldt ud på pressemødet. Derfor beder vi om jeres tålmodighed lidt endnu. Vi lover at holde jer opdaterede her på zoo.dk. Tak for jeres forståelse. Som følge af de skærpede restriktioner er ZOO blevet påbudt at holde midlertidigt lukket til 28. februar. I lukkeperioden vil ZOO være bemandet med et nødberedskab af dyrepassere, dyrlæger og driftspersonale, der sørger for dyrenes trivsel og sundhed. Oftest stillede spørgsmål Som følge af de skærpede restriktioner er ZOO blevet påbudt at holde midlertidigt lukket i perioden fra den 28. februar. I lukkeperioden vil ZOO være bemandet med et nødberedskab af dyrepassere, dyrlæger og driftspersonale, der sørger for dyrenes trivsel og sundhed. Tak for jeres støtte - vi glæder os til igen at kunne åbne portene for jer, forhåbentlig allerede den 28. februar. Står dit Zookort som udløbet i ZOOs app, selvom du har betalt? Du kan finde de mest hyppige spørgsmål til ZOOs app her: https://www.zoo.dk/spoergsmaal-og-svar-til-zoo-app/ Har du ubrugte billetter, der udløber i lukkeperioden? Entrébilletter til ZOO, der udløber i perioden under vores midlertidige lukning, vil kunne benyttes i en periode efter genåbning(en), som svarer til det antal dage, Haven har været nedlukket. Det betyder, at du, naturligvis forudsat at din billet ikke allerede er anvendt tidligere, vil kunne benytte din billet til entré en gang efter genåbningen. Du skal blot aflevere billetten til vores personale i indgangen. Får jeg kompensation for lukkedagene som Zookortholder? Vi har desværre ikke mulighed for at forlænge jeres årskort eller på anden vis kompensere yderligere, da tvangslunkningen skyldes force majeure, hvilket er indskrevet i vores handelsbetingelser. Indtil videre er vi blevet påbudt at holde lukket til 28. februar, men vi ved naturligvis ikke, hvordan situationen kommer til at udvikle sig, eller om nedlukningen bliver forlænget. Vi må derfor ligesom alle andre forholde os løbende til omstændighederne og tilpasse os som nødvendigt. Man kan til enhver tid holde sig opdateret herom på zoo.dk. Vi håber, at du har haft glæde af kortet, og at det også vil give dig mange gode oplevelser, når vi får lov at holde åbent igen. Zoologisk Have er en selvejende institution, og det betyder, at alt overskud går til Haven og til vores mange naturbevarelsesprojekter ude i verden - ikke i lommen på aktionærer eller investorer. Derfor er vi helt afhængige af vores gæsters støtte. Vi håber på din forståelse og fortsatte opbakning. Hvordan kan jeg støtte ZOO under nedlukningen? Hvis du har lyst og mulighed for at hjælpe os, så kan du gøre det på følgende måder: Køb dit Zookort allerede nu (gyldigt 1 år fra købsdato). Køb billet online (gyldig 1 år fra købsdato):https://zoo.dk/billetter/ Køb gavekort på et selvvalgt beløb, som kan indløses i Haven, så snart vi åbner igen:https://zoo.dk/gavekort/ Øvrige donationer kan ske via MobilePay nummer 35422 Zoologisk Have er en selvejende institution, og det betyder, at alt overskud går til Haven og til vores mange naturbevarelsesprojekter i verden - ikke i lommen på aktionærer eller investorer. Derfor er vi helt afhængige af vores gæsters støtte. Din støtte er med til at holde hånden under os og vores dyr i en svær tid, og det er vi uendeligt taknemmelige for. Tak for jeres støtte - vi glæder os til igen at kunne åbne portene for jer, forhåbentlig allerede den 28. februar.