Hvad er et Zookort?
Et Zookort er et medlemskab, der giver dig adgang til ZOO året rundt og en lang række eksklusive medlemsfordele. Du er samtidig med at til redde dyr i hele verden og støtte ZOOs vigtige arbejde med avlssamarbejde og naturbevarelse.
Når du køber et Zookort på abonnement online, accepterer du, at ZOO automatisk kan trække penge på det betalingskort, du anvendte i forbindelse med oprettelsen. Medlemskabet er gyldigt fra købsdato og fornyes automatisk én gang årligt. Du kan til enhver tid fravælge fornyelse eller opsige dit medlemskab.
Når du køber et Zookort i indgangen, vil du få udleveret et fysisk Zookort. Du bliver ikke automatisk tilknyttet Zookort på abonnement og opfordres derfor til at tilknytte dit betalingskort til dit medlemskab via din medlemsprofil på zoo.dk, således at du ved Zookortets udløb opnår en fornyelsesrabat.
Hvad er Zookortdag?
Zookortdag er dagen, hvor du som Zookortholder kan tage en ven med gratis i ZOO. Zookortdag finder sted på udvalgte dage i løbet af året og du kan se de specifikke datoer under ’Det sker i ZOO’. Børn med Zookort er velkommen til at medbringe en voksen ven.
Hvilke danske attraktioner får jeg rabat hos via mit Zookort?
Som Zookortholder får du rabat på entréen til en række danske attraktioner.
15 % rabat på entrébilletten:
25 % rabat på entrébilletten:
15 % rabat på entrébilletten:
Hvornår er det Zookortdag 2024?
Du kan altid holde dig opdateret om Zookortdage og -weekender her.
Får jeg medlemsfordele og rabatter med et Zookort?
Ja, med Zookortet opnår du en lang række fordele kun for medlemmer. Du kan se alle fordele på Zookort-siden via webshoppen.
Kan jeg forlade Haven og komme tilbage samme dag?
Ja, med et Zookort kan du besøge Zoologisk Have hver dag året rundt og det er også muligt at forlade Haven og komme igen samme dag.
Er mit Zookort personligt?
Ja, Zookortet er personligt.
Hvad koster et Zookort?
Prisen på et Zookort afhænger af, om du er voksen, pensionist eller barn.
Hvornår er Zookortet gyldigt fra?
Zookortet er gyldigt fra købsdatoen og gælder et år fra købsdato plus måneden ud. Zookortet fornyes automatisk hvert år og fortsætter, indtil du aktivt opsiger det via dit medlemslogin eller ved henvendelse til ZOO på mail zoo@zoo.dk eller tlf. 72 200 200.
Hvad hvis jeg kun vil have Zookortet ét år ad gangen?
Du kan opsige dit medlemskab til udløb af det år, du har betalt for. Opsigelse af Zookort skal ske senest den 24. i den sidste gyldige måned, du har betalt for. Det gør du via dit medlemslogin eller ved henvendelse til ZOO på mail zoo@zoo.dk eller tlf. 72 200 200.
Kan jeg betale for Zookortet med en månedlig betaling?
Det er ikke muligt at betale for medlemskabet med en månedlig betaling.
Hvilke betalingsmetoder anvender I ved køb af Zookort?
Du kan betale Zookort med et betalingskort eller via Betalingsservice. I forbindelse med oprettelsen af medlemskabet accepterer du, at ZOO automatisk kan trække penge på dit betalingskort ved den årlige fornyelse. Du har også mulighed for at tilmelde betalingen af dit medlemskab til Betalingsservice. Såfremt du ikke har registreret et betalingskort eller tilmeldt betalingen til Betalingsservice, sender vi dig et girokort, som du bedes indbetale rettidigt.
Får jeg et fysisk kort, når jeg opretter et Zookort?
Hvis du køber et Zookort via zoo.dk og registrerer det i ZOO-appen, får du ikke et fysisk Zookort. Du kan tilkøbe et fysisk Zookort imod et gebyr på 50 kr. ved henvendelse i indgangen.
Kan jeg stadig bruge mit fysiske Zookort?
Ja, hvis du har et fysisk Zookort, kan du fortsat anvende kortet. Du kan også anvende dit fysiske Zookort, selvom du har registreret dit kort i ZOO-appen.
Hvordan får jeg Zookortet på mobilen?
Du kan tilføje dit og andre familiemedlemmers Zookort i ZOOs app. Hent appen via App Store eller Google Play.
Kan jeg fortryde mit køb af Zookort?
Du har ret til at fortryde dit køb af medlemskab i ZOO i 14 dage, såfremt der er tale om et nyoprettet Zookort-medlemskab, der ikke er taget i brug. Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit medlemskab i brug. I praksis betyder det, at du har købt et medlemskab, men at du endnu ikke har foretaget et besøg i ZOO eller på anden vis benyttet dig af de fordele, der er knyttet til dit medlemskab. Det er ikke muligt fortryde fornyelser af eksisterende medlemskaber (løbende fornyelser, abonnementsfornyelser).
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du - inden du tager medlemskabet i brug og inden udløbet af 14-dages fristen - i en utvetydig skriftlig erklæring meddele dette til ZOO på zoo@zoo.dk eller til Zoologisk Have, Roskildevej 32, 2000 Frederiksberg, som så vil refundere alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.
Kan jeg købe et Zookort, der ikke er personligt, som gave?
Alle Zookort er personlige. Ønsker du at give et Zookort som gave, anbefaler vi et gavekort, der kan indløses til et Zookort. Gavekort kan købes i ZOO eller via webshoppen på zoo.dk. Zookort indløst via gavekort gælder fra købsdatoen og et år frem plus måneden ud.
Jeg er blevet pensionist – hvordan ændrer jeg Zookort-medlemskabet?
For at ændre dit medlemskab skal du kontakte ZOO via mail til zoo@zoo.dk eller på tlf. 72 200 200. Når du modtager et svar fra os, vil din indbetalingsinformation være ændret til pensionist.
Hvem gælder et Zookort for pensionister for?
Zookort til pensionister er gældende, såfremt man er 65+, folkepensionist, førtidspensionist eller efterlønner.
Hvornår skal jeg opsige mit abonnement, hvis jeg vil undgå, at I trækker penge på mit betalingskort?
Opsigelse af Zookort skal ske senest den 24. i den sidste gyldige måned, du har betalt for. Udløber dit kort den 31. januar, skal du derfor senest have opsagt dit Zookort den 24. januar. Hvis du har en PBS-aftale, skal du huske at opsige denne i din bank inden den 7. i udløbsmåneden. Vi har ikke mulighed for at opsige PBS-aftaler.
Hvordan logger jeg ind på min medlemsprofil?
Du opdaterer dine medlemsoplysninger via din medlemsprofil på zoo.dk. Hvis du ikke allerede har en adgangskode til medlemslogin, kan du danne en ny ved at trykke på ”opret adgangskode” og indtaste medlemsnummer. Herefter vil du få tilsendt et link til at danne en ny adgangskode via den mailadresse, du har opgivet. Tjek evt. spamfilter, hvis du ikke har modtaget mailen i løbet af et kvarter. Vi har lavet en guide til ZOOS app og medlemslogin: https://www.zoo.dk/s/nyheder/ny-digital-platform
Hvordan ændrer jeg min adresse/email?
Medlemsoplysninger kan til enhver tid opdateres via din medlemsprofil på zoo.dk. Navn og fødselsdato kan kun ændres ved henvendelse til ZOO.
Vi har flere medlemskaber i familien – hvordan ændrer jeg medlemskabet for mine børn?
Hvis flere af familiens Zookort med samme udløbsdato er tilknyttet den samme mailadresse, modtager du en mail per medlemsnummer, der er tilknyttet automatisk korttræk. Du skal bruge medlemsnummeret for de enkelte medlemskaber for at logge ind.
Skal jeg forny mit Zookort?
Såfremt ikke andet er angivet i forbindelse med oprettelsen af dit medlemskab, er medlemskabet fortløbende og fornyes automatisk hvert år, indtil du opsiger det.
Kan jeg nå at opsige mit medlemskab, før I trækker pengene?
Ja, men det er vigtigt, at du opsiger dit medlemskab senest den 24. i den måned, som dit Zookort udløber.
Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Du kan opsige dit medlemskab via din medlemsprofil på zoo.dk eller ved henvendelse til ZOO på mail zoo@zoo.dk eller tlf. 72 200 200.
Jeg er tilmeldt PBS via banken – hvordan opsiger jeg aftalen?
Er du tilmeldt PBS, er det en aftale mellem dig og banken. Du skal derfor opsige aftalen i din bank. Bemærk, at da aftalen er mellem dig og din bank, modtager du ikke advisering om fornyelse af dit medlemskab fra os pr. mail. Det er derfor dit eget ansvar at kontakte din bank, hvis du skulle være i tvivl om, hvorvidt du er tilmeldt betalingsservice (PBS).
Mit medlemskab er blevet fornyet, men i appen ser det ud som om, at det er udløbet?
Vi oplever desværre, at medlemskabet fremstår som udløbet i appen, selvom det stadig er aktivt. Det kan løses ved at fjerne/tilføje dit Zookort i appen ved hjælp af dit brugernavn og personlige adgangskode.
Jeg vil gerne have mit medlemskab fornyet, men I har ikke trukket pengene?
Det er vigtigt, at du husker at opdatere dine kortoplysninger inden den 24. i måneden, da vi ellers ikke kan forlænge dit medlemskab.
Du kan opdatere dit betalingskort på zoo.dk via din medlemsprofil, hvor du ligeledes kan se og redigere oplysninger om dit medlemskab. Når pengene er trukket, skal du ikke foretage dig yderligere – du kan herefter benytte dit medlemskab som hidtil.